"שלום זכור בבית ההלוויות": ישראל שפירא חזר נרעש מסיור חנוכיות

רשמים מסיור מרתק במאה שערים: מ"אפליקציית" הפרסום של זכרון משה ועד האמנית הברסלבית, לשעבר צנחנית בצה"ל

ביום השמיני של חנוכה, כשהחנוכייה דולקת בשמונה נרות בשיא אורה, סמוך ונראה לשקיעת החמה יצאנו לסיור חנוכיות בסמטאות הקסומות של שכונת זכרון משה.

ראינו את העוברים והשבים נבלעים בבתים ממהרים להתכונן למצוות היום, בסמטאות הצרות תפסנו שיחה עם הבחורים מכל ארצות הגולה, העולים ללמוד תורה בארץ ישראל בישיבת בריסק הסמוכה, ואף רקדנו במעגל סוחף ביחד איתם להודות ולהלל לריבון העולמים שזיכנו להיחלץ מהיונים הרשעים ש"התקבצו עלי בימי חשמנים וכו'".

הצצנו לשטיבל'ך המפורסם זכרון משה שלא נח לרגע מהתפילות, שם שמענו על תפילת שחרית מנחה וערבית שמתנגשות ביניהם… הבטנו בלוח מודעות המתמלא מידי חמש דקות, הבנו שהציבור החרדי – כיון שרובו מתנזר מאינטרנט וסמרטפונים – "אפליקציית" הלוח מודעות ממלאת מקום חשוב בהעברת ידיעות. המצחיק בסיפור שכיון שכל חמש דקות נתלת מודעה חדשה, אזי הזמן פרסום הינו אפסי, ויש מידי ערב שבת מאבק מי יתלה את המודעה האחרונה שתתנוסס כל השבת.

מדריכנו מוציא דף מרושל מכיסו, ומספר לנו את הסיפור המרתק הבא: פעם אחת הגעתי להתפלל והבטתי בלוח מודעות המתמלא בכל רגע נתון במודעה חדשה, ההזוי שלא הייתה מודעה אחת שלמה, החלטתי לקרוא את הכל האחת על גבי השניה, שמעו מה יצא לי…

"אברך ירא שמים מוכן ללמוד עם ילדיכם עד שידע להוציא כיסאות ושולחנות לפולין ולרוסיה, למסירה טנדר 15 מקומות לשמחות שלכם נא להתקשר, אם אין מענה נא לפנות ליארצייט של הבד"צ העדה החרדית הקמח מנופה עם אברך ירא שמים, אנו מבקשים להוציא את הרבנים הגאונים מביתכם ולזרוק את המחשבים על ראשה של אשה אלמנה צעירה שנשארה לבדה אחר האסון הנורא בהולדת התאומים שיחיו, והצדיק יהיה מליץ. הציבור מוזמן לשולם זכור בבית ההלויות שמגר בשעה 2.00 בצהריים ויתכבד בארגז בשר בקר טרי בהשגחת הוסרה ההשגחה מחנות הכל בשקל, נגד הטלפונים הלא כשרים ומיד לאחר מכן הפגנה על גזירת התימנים בראש העין, הכל בדולר!דירה פנטהוז חמש חדרים! עדשות בזיל הזול, גדולה ומשופצת עם סוכה, שבת מרוממת יחידה לזוג צעיר במחיר משקפים אחד חינם, שני תוכים של תלמיד חכם שלקה בליבו 40 שקל לפיצה 40 יום יתפללו עליך בלי טריקים ובלי שטיקים מקרר משומש שמור משעת קצירה אסור להשתמש באינטרנט, כתובתנו באינטרנט, תהלוכת ל"ג בעומר תפילת השל"ה הרבי מסאטמר איש בל יעדר תרומה חשובה להכנסת כלה לבייביסיטר שתשמור כל היום במחיר ילדינו ציפור נפשינו ,למכירה כלוב מתקפל גזירת שמד חיטוטי שכבי שומו שמים דפנות סוכה בזיל הזול עשוים מקמח ומים ללא חשש קטניות ומחה ה' דמעה מעל כל פנים נ נח נחמ נחמן מאומן"

יצאנו משטיבלך זכרון משה ומשם המשכנו דרך מאפיית אביחיל המפורסמת לבית אומנית מקומית גברת ר' בעלת תשובה שבעברה שרתה שרות סדיר בצה"ל ביחידת צנחנים, שם אנו נכנסים לארוח ביתי חם ומפנק ביום חורף מקפיא, ושומעים את סיפור חייה הבלתי יאמן של "חילוניה" מבית לחם הגלילית, שבנר שמיני של חנוכה לפני שנים רבות הרגישה אור פנימי, והחליטה לחזור בתשובה, בדרכה למאה שערים, עברה על כל המגזרים והפלגים של הציבור החרדי, ולבסוף החליטה שהיא נשארת עם תורתו של רבי נחמן, בסימן האור גובר על החושך.

כל ביתה מלא ציורים המבטאים את התגברות האור על החושך.

המבקרים שרואים את אשה שלבושה באופן זהה לנשות מאה שערים ורחוקה מאד מאד מצה"ל צנחנים ובית לחם הגלילית, שואלים אותה "מה היחס שלך למדינת ישראל?", בתשובה בעלת הבית מספרת להם שמידי יום עצמאות היא ומשפחתה המורחבת נוסעים לקרובי משפחתם "החילונים" בגליל, שם הם משתתפים איתם בשמחת היום, כולל מנגל בשרי (הבשרים מובאים מירושלים בהשגחת בד"ץ עדה החרדית) כך שנים ארוכות היא נוהגת.

המבקרים מאחלים לבעלת הבית שלא ירחק היום וקרוביה "החילונים" יבואו לבקר ביום העצמאות במאה שערים לחגוג את היום. בעלת הבית מצטחקת ומפטירה "רק ששכני הנטורי קרתא לא ישמע אותכם".


ישראל שפירא הינו מרצה ומדריך טיולים מוסמך, המתמחה בהיסטוריה תורנית של ארץ ישראל
להזמנות ומידע נוסף [email protected]

רוצים לקבל את הפינות לפני כולם?
הצטרפו לקבוצת הווצאפ (סגורה לחפירות), וקבלו כל בוקר מידע תורני היסטורי מרתק!

https://chat.whatsapp.com/KAJd13osKU6FTYgniM6vmh

מחשבה 1 על “"שלום זכור בבית ההלוויות": ישראל שפירא חזר נרעש מסיור חנוכיות”

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

איש לא הבחין בה

מביט שוב לאחור, מחפש לתת לה יד. מעיף מבט הרחק אין דרור, מסניף את ריחה מחתיכת בד • דוד דרוק

ממני נבצרתי

שיר מקורי מאת אביגיל היילברון

סיפורו של חיים

בין בר מצווה, יום כיפור וקניית ד' מינים לסוכות, סיפורו של חיים מהדהד

מהירות האור

מה סודך שלהבת יקירה, גלי לי מה את מסתירה. איך יופייך לא פג עם השנים, לא נס ליחו, לא התפוגג בין העמים • אתי קצבורג

קומזיץ משוררים

ביער ירושלים באחד מהלילות החמים של השנה התכנסו 30 צעירים חרדים נבחרים

בדק בית

כתב העת לשירה נשית קול. שירה. אישה משיקים את הגיליון ה-9, ואנו זוכים לסקירה מקיפה עם בונוס ייחודי

No data was found

אולי יעניין אותך גם

אי אחד

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו