כָּל אִישׁ שׁוֹמֵעַ אֵיזֶה לֵךְ לְךָ קוֹרֵא
מִמּוֹלַדְתְּךָ, מֵעֲמָלְךָ, מֵחֲלוֹמְךָ
אֶל אִי הַוַּדָּאוּת, בְּלִי לְהָבִין מָה קוֹרֶה
בְּלִי שֶׁאֵי מִי יִשְׁאַל
'מָה שְׁלוֹמְךָ?'
לְכָל אָדָם יֵשׁ רֶגַע שֶׁבּוֹ הוּא אַבְרָהָם
עוֹמֵד אֵיתָן מִן הָעֵבֶר הָאֶחָד
וְקוֹל הָעוֹלָם כֻּלּוֹ מוּלוּ
יִתְיַצֵּב, יִרְעַם
עַד שֶׁהוּא יִתְרַכֵּךְ וְיִפְחַד
כָּל אֶחָד אֵי פַּעַם
נִזְרַק לַכִּבְשָׁן
בִּגְלַל כַּמָּה וְכַמָּה עֶקְרוֹנוֹת
אָמְרוּ לוֹ שֶׁהוּא לֹא חָכָם, מְיֻשָּׁן
לֹא הֶחְלִיף לְדֵעוֹת אַחֲרוֹנוֹת
מִי לֹא חָשׁ שֶׁהִתְבַּקֵּשׁ לָקַחַת
אֶת הַיָּקָר לוֹ מִכֹּל, אֶת מַהוּתוֹ
וְלִשְׁחֹט בְּקוֹר, בְּנַחַת
גַּם אִם עָקַד שָׁם
אֶת דְּמוּתוֹ
לִפְעָמִים גַּם לֹא בָּא עוֹד הַמַּלְאָךְ
וְהַנַּעַר שֶׁבּוֹ שָׁתַת דָּם
אוֹ שֶׁשָּׁמַע קַח בִּמְקוֹם אַל תִּשְׁלַח
וְלֹא יָדַע מָה קָדַם
כָּל בֶּן אֱנוֹשׁ וְהָרֶגַע הַקָּשֶׁה
שֶׁבּוֹ הוּא אוֹמֵר לְמִישֶׁהוּ הִפָּרֵד
אַךְ יוֹדֵעַ שֶׁבְּעֵת הֲפִכָּהּ
לֹא יַחֲשֶׁה
יִתְחַנֵּן כְּמוֹ עַל נַפְשׁוֹ שֶׁיְּהֵא שׂוֹרֵד
אֶת מִי לֹא נִסָּה הָאֱלֹקִים
גַּם אִם הֶאֱמִין בּוֹ בִּמְאֹדוֹ
חָשׁ כְּאִלּוּ הִשְׁלִיכוֹ לְמֶרְחָקִים
וּבְכָל זֹאת נִלְחַם עַל יִעוּדוֹ
כִּי מִי שֶׁיַּמְתִּין גַּם אִם אָב רָעַם, אוֹ בְּחֹם
הַיּוֹם הַלּוֹהֵט
אַף אִם כָּאוּב, לִהְיוֹת אוֹ לַחְדֹּל
אוּלַי יִזְכֶּה שֶׁבְּדִיּוּק, אֲבָל בְּדִיּוּק
תַּגִּיעַ הָעֵת
לַבְּשׂוֹרָה כִּי יִהְיֶה עָצוּם וְגָדוֹל
2 מחשבות על “עִבְרִי”
את כולם מנסים בנסיונות הגדולים של אברהם????
למה לומר זאת?
"אמר לו הקב"ה: שב, אתה סימן לבניך" (ילקו"ש)
את הניסיונות הגדולים עבר כמובן רק אברהם אבינו כמובא במסכת אבות. אבל אנחנו, בניו, עוברים כל מיני דברים שהם דומים, ולרגעים אנחנו מבקשים ללכת בדרכו בעמידה בהם. ואכן, האלוקים מנסה את כולם.