התנערי מקורונה קומי: היכנסו ליריד הלימודים הגדול לציבור החרדי

תקופת הקורונה הפילה עלינו אתגרים בלתי צפויים • אנחנו יכולים להיכנס לדכדוך ואנחנו יכולים לאתר הזדמנויות ולהסתער על היעד הבא בעולם משתנה • רוצים ללכת קדימה? הכתבה הזאת בשבילכם

ניתוק הציבור החרדי ממידע התברר כמסכן חיים בתקופת הקורונה. חשיפה בזמן אמת למסרים מקצועיים תוך התאמה לאורח החיים והשפה החרדית – הייתה חלק חשוב במאבק בהתפשטות הנגיף, שנתנה מענה לפערי המידע.

האם מדובר במקרה חד פעמי, או שהשינוי נשאר איתנו?

נראה שהנתונים מספרים את הסיפור:

78% מהמגזר החרדי מדווחים כי בעקבות משבר הקורונה, הם גולשים באינטרנט הרבה יותר.

8% מהחרדים החלו לראשונה להשתמש באינטרנט.

עלייה של 26% בשימוש בני נוער באינטרנט.

56% מהחרדים מתעדכנים באתרים האינטרנט החרדים; כשליש משתמשים לצרכים תורניים; 5% החלו לרכוש לראשונה באינטרנט; 73% מתנגדים למניין וירטואלי; 33 מהגברים המשתמשים בשיחות וידאו – לשיעורי תורה; פי 3 שיחות טלפון וגידול של 40% בנפח הגלישה בערים חרדיות; והכפלה של 3 במספר החרדים שהצטרפו לראשונה לאינטרנט.

בחברת "נתיב" המספקת מכשירים מסוננים לחרדים, מדווחים כי מאז פרוץ המשבר, נרשם שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה בהוספת אפליקציות ואתרים הרלוונטיים למאבק בנגיף הקורונה. בחברה התגייסו לאשר באופן מיוחד טכנולוגיות ללמידה מרחוק ועל שימוש רב בשל הלקוחות בכלים אלה. כך גם נמסר מהחברה על גידול של מעל 250 אחוז במכירות בסמארטפונים כשרים.

על פי הנתונים של חברת בזק, ישנה עלייה של 40% בממוצע הגלישה היומי בריכוזים החרדים ועלייה של פי שלושה במספר המתחברים לאינטרנט.

הנתון הכי מעניין, הוא העלייה של 26% בשימוש בני נוער באינטרנט. על רקע המבוכה והקושי הטכני להתנהל בתוך המגבלות הדיגיטליות, יש גם את החופשה הארוכה מאד מהלימודים.

נכון, היא מהווה אתגר לכלל האוכלוסייה בהרבה מובנים, והחרדים בתוכה. אך לחרדים אין אמצעים דיגיטליים, למידה מרחוק נעשית אך ורק דרך הטלפון – ואם המצב ימשיך, ברור שהפתרון הזה מוגבל מדי. בחורי הישיבות שמגיל צעיר רגילים לסדר יום תובעני, מוצאים את עצמם בבטלה בבית – שם יתכן ויש מחשב או סמארטפון סורר.

אך כידוע, בכל משבר יש גם הזדמנות, והנה סנונית ראשונה: יריד לימודים וירטואלי לציבור החרדי שיזם בנצי שוורץ, פעיל בתחום תעסוקת חרדים.

רוצים לדעת אילו מלגות אתם זכאים לקבל?

מעוניינים לעבור אבחון לימודים ללא עלות?

אל תפספסו את יריד הלימודים הגדול ON LINE למגזר החרדי.

היריד יתקיים ביום רביעי 3.6.2020

לפרטים נוספים ולרישום ליריד לחצו כאן:

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

זיכרון

אשר נקדשנו באהבה ונצטווינו להדליק נר לנשמה

לא יום – לא לילה, לא מדרון – לא מנהרה

וּכְחָצוֹת רוּחַ חוֹלֶפֶת מְנַשֶּׁבֶת, לִתְחִלָּתוֹ שֶׁל יוֹם צָעִיר. מוֹשִׁיטָה כָּנָף תּוֹמֶכֶת, לָבוֹא אוֹר חָדָשׁ בָּהִיר • דוד דרוק

עִיר מִקְלָט

דָּבֵק אֲנִי בְּמִידּוֹתֶיךָ, בּוֹרֵא עוֹלָמוֹת וּמַחֲרִיבָן, בּוֹנֶה גָּדֵר בַּיָּמִים וּפוֹרֵץ אוֹתָהּ בַּלֵּילוֹת • תומר פרי

רַק אֶצְלִי הַחַלּוֹן סָגוּר

וַאֲנִי פַּךְ קָטַן, לְלֹא בַּיִת אוֹ חוֹתֶמֶת. וְהַנֵּרוֹת הַלָּלוּ קוֹדֶשׁ הֵם, וֵאֶיּן לִי רְשׁוּת • תומר פרי

כי בשדה עץ אדם

ובאמצע החורף עת סגרירי
ט"ו בשבט שם בשבילי
זהו יום בו האדם נולד מחדש

השקה: זימרת קרני האור המתנפצות

אסתי שושן משיקה ספר שירה חריף ונוקב שלא חושש לשחוט פרות חרדיות קדושות. רשמים מערב ההשקה בשורות שלפניכם.

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו