חֲזָרָה בְּלִי תְּשׁוּבָה

חֲטָאִים שֶׁל"יְסוֹד מַלְכוּת • וחֲטָאִים רְגִילִים שֶׁל פֵּירוּשׁ בָּהִיר וּמְנֻוקָּד • הרהורים בימים נוראים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

בְּרֹאשׁ הַשָּׁנָה יִכָּתֵבוּן
וּבַיּוֹם שֶׁלְּמָחֳרָת יִשְׁתּוּ בִּירָה.

יֵלְכוּ לְבַקֵּשׁ סְלִיחָה
אַף שֶׁאֵין לָהֶם מֻושָּׂג עַל מָה.

יְחַכּוּ לִתְשׁוּבָה וְיַחְזְרוּ הַבַּיְתָה אַחֲרֵי דְּרָשַׁת שַׁבַּת שׁוּבָה
שֶׁל הַמָּרָא דְּאַתְרָא בְּעִנְיַן שׁוֹפוֹר הֶחָתוּס וְהַמּוֹתוּס.

הַמִּתְקַדְּמִים יֵלְכוּ לִשְׁמוֹעַ הַרְצָאָה מֵהָרַב הָרָאשִׁי
עַל עִידַּן הַשּׁוֹפָר הַמְּדִינִי בְּעִידָּנוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ דָּתִי
וְיַחְזְרוּ בְּלִי תְּשׁוּבָה.

וּבְיוֹם צוֹם כִּיפּוּר יֵחָתֵמוּן
וְיִתְוַודּוּ עַל חֲטָאֵיהֶם הַקְּלָאסִיִּים
עִם פֵּירוּשׁ לַחֲטָאִים מִתּוֹךְ "יְסוֹד מַלְכוּת"

בְּזֶה הֵם כְּמוֹ כֻּלָּם.

לֹא שׁוֹנִים ח"ו,

שָׁם לֹא כָּתוּב "עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ
בְּקִיצוֹנִיּוּת וּבְעִיוּוּת הַדָּת"
אוֹ "בְּזִלְזוּל בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵינוּ"

עַל הַקִּיטְל הַצָּחוֹר אֵין דָּם

וִידּוּי קִיטְשִׁי מִתְחַסֵּד
מַזְכִּיר אִישׁ תַּרְבּוּת צָפוּי
הַיּוֹצֵא נֶגֶד הַחוֹשֶׁךְ הַנּוֹרָא,

עַל חֵטְא שֶׁחָטָאנוּ לְפָנֶיךָ לַעֲזָאזֵל,
עֲזוֹב תַּ'רֵיְיטִינְג שֶׁל הַבַּעַל תְּפִילֶּ'הע
וַחֲשׁוֹב מִי יָנוּעַ וּמִי יָזוּעַ
לְמִי חָסֵר פּוֹפּוֹלִיזְם וּמִי יִכָּנַע לוֹ,

מִי אֱמֶת וּמִי שֶׁקֶר
מִי יִסְתַּכֵּל וּמִי יָעִיף מַבָּטוֹ

מִי מְקַבֵּל "מוּזָרִים"
וּמִי מֵעִיף אוֹתָם מֵהַבַּיִת.

מִי חוֹטֵא חֲטָאִים רְגִילִים
שֶׁל פֵּירוּשׁ בָּהִיר וּמְנֻוקָּד,

וּמִי מֵבִין שֶׁקּוֹדֶם צָרִיךְ לִרְצוֹת
וְאָז לְבַקֵּשׁ סְלִיחָה,
עַל מָה שֶׁלֹּא רוֹצִים.

וְכֻלָּם יִצְעֲקוּ בְּקוֹל בָּטוּחַ
"וּתְשׁוּבָה וּתְפִילָּה וּצְדָקָה"
מַעֲבִירִין אֶת רוֹעַ הַגְּזֵירָה.

וּבַיּוֹם שֶׁלְּמָחֳרָת יִשְׁתּוּ בִּירָה
יִלְבְּשׁוּ חֻולְצָה לְבָנָה
יָנוּחוּ מִתְּחוּשַׁת הַסְּלִיחָה
וְיַסְרִיחוּ מֵהַשִּׁגְרָה

בְּלִי תְּשׁוּבָה.

קישור מקוצר:
Image by Ri Butov from Pixabay

מחשבה 1 על “חֲזָרָה בְּלִי תְּשׁוּבָה”

  1. למה לפרסם שיר כזה מריר
    שיר מלא ייאוש ומרירות

    מי שלא מבין מה זה יום כיפור שילמד
    ולא יפיץ הגיגי שליליות וביקורת

    למה
    למה
    למה
    למה

    הגב

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

כן לא שחור לבן – פרק 8

התחתית זה איפה שאתה מפסיק לחפור • פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

בין פקיסטן לברכפלד

גרשון מושקוביץ קרא את סיפורה המחריד של נאנסת בפקיסטן, ויצא עם תובנות, הרהורים והקבלות: מה בין החברה החרדית לשבטים הפקיסטניים?

מלאך המוות מחכה לו בין עטויי הטליתות, הוא בחר להתפלל בדביקות

הוּא יָדַע שֶׁמַּלְאַךְ הַמָּוֶת מְחַכֶּה לוֹ בֵּין עֲטוּיֵי הַטַּלִּיתוֹת וּבַמַּעֲבָרִים. לַהַב הַחֶרֶב הַמִּתְעַטֶּשֶׁת הוּנְפָה וְהוּא בָּחַר לַעֲצֹם עֵינַיִם לְהִתְפַּלֵּל בִּדְבִיקוּת, לְהַדְבִּיק אֶת כֻּלָּם, לְצָרֵף אוֹתָם, אֶחָד אֶחָד לַמִּנְיָן

דּוּמָם

וְהַמַּשְׂכִּיל בָּעֵת הַהִיא
דּוּמָם
כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דָּמָם

קול קרקורי המטיפעונים

התנצחותם של גדולים בעיטור הבכורות בפדיון הבן, מזכה אותנו לפירוש יקר ומיוחד בקינת אני הגבר ומנהג הכפרות

אתה ואני

יחסים מורכבים בין אדם לחברו, אדם לאלוהיו ובין אדם לעצמו. ואם אפשר להכניס לזה סולו בוזוקי אז למה לא?

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן