למה הקמת רשימת נשים? "הנושא הזה גובר על שייכות פוליטית" • ראיון

היא ד"ר לכימיה, מנכ"לית עמותה, התמודדה לראשות מועצה, וכעת, שאול מזל מתמודדת לראשונה לכנסת • בשיחה עם 'קו 400' היא מסבירה מדוע 'קול הנשים' אינה קוריוז ומעבירה מסר לנשים חרדיות

האכזבה מהמפלגות הגדולות הובילו את ד"ר מזל שאול להקים את "קול הנשים" ויש לה מסר לנשים חרדיות: הגיע הזמן שגם לכן יהיה ייצוג הולם.

ד"ר מזל שאול לא חושבת שהיא קוריוז, ערב בחירות 2020 היא מודיעה שדווקא קול הנשים, המפלגה הקטנה והאלמונית שלה, עשויה להיות לשון המאזניים בדרך לממשלה הבאה. "רצינו לרוץ עוד בסבב הקודם אבל זה לא קרה", היא מספרת, "התחילה התארגנות אבל בסוף החלטנו לא לצעוק גוועלד על נושא ייצוג הנשים כי יש בחירות קריטיות על הדמוקרטיה, הייתה תחושה ש'לא נעים' לנו לרוץ עכשיו ברשימה נשית".

שאול, מנכ"לית עמותת כ"ן (כוח נשים) הפועלת לקידום מנהיגות נשית בזירה הציבורית וגם חברת מועצת אזור, רתמה 102 נשים לרשימה שלה. "אני מאמינה שנצליח", היא מכריזה, "יש ציבור גדול של מצביעים שאין להם בית. לא רציתי לרוץ בתוך מפלגה קיימת או לחכות שיגיעו אליי הצעות, למה אני צריכה לשבת ולחכות? במקום לקבל מקום לא ריאלי במפלגה, החלטתי שאני רצה ברשימה עצמאית".

שאול (50), אימא לשלושה ילדים בוגרים, היא דוקטור לכימיה בהשכלתה. אחרי שנים במחקר ובתעשייה, הגיעה אל העולם הציבורי בתחילה בהתנדבות, עד שנשאבה אליו פול טיים. בשנת 2017 התבקשה לעמוד בראש העמותה במשרה מלאה, אם כי יצאה לחופשה ללא תשלום לפני הקמפיין הנוכחי.

בין לבין הספיקה לרוץ לראשות מועצת אזור בבחירות המוניציפליות האחרונות, "לא זכיתי, אבל קיבלתי 35 אחוז מהקולות, הישג גדול. אני יושבת כעת באופוזיציה ומרגישה שזה עושה הבדל שאני שם, זה חלק מהסיבה שבחרתי לרוץ לכנסת. הבנתי כמה חשוב שנשים יהיו בשולחן קבלת ההחלטות. ראיתי את הניתוק בין הרשות המקומית לאזרחים, וחיברתי בין הרשות לנשים. אני מרגישה שאנחנו בנתק. יש נתק נוראי בין המקום המכובד הזה שנקרא כנסת ישראל לבין העם, זו הסיבה שאני רצה".

שאול מתייחסת גם לכך שלנשים חרדיות אין אפשרות לייצוג במפלגות הבית שלהן ומטעימה: "ברשימה שלנו תומכות נשים מכל הזרמים, נשים שהייצוג קרוב לליבן והנושא הזה גובר על שייכות פוליטית, חברתית ומעמדית".

צילום: רויטל שקד

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

געגועי לסדום

גַּם עֲלֵיהֶן אָמְרוּ שֶׁהֵן לֹא מִשֶּׁלָּנוּ.
הָאֶחָד בָּא לָגוּר וַיִּשְׁפֹּט שָׁפוֹט?
בַּסּוֹף סְדוֹם נֶהֶפְכָה.

מהחלום של רבי אריה לוין ועד לשיר המרגש בביצוע רזאל

זה סיפור ירושלמי שנפרס על פני דורות: אשתו של רבי אריה לוין נגלית אליו בחלום ומבקשת שילך לנחם את משפחת רוזנבליט • רבי אריה מגיע, הנכדה כותבת שיר, ח"כית גאולה כהן מבצעת שינויים והסוף מגיע השבוע באולפן ההקלטות

ימים נוראים בתל אביב

חווית הימים הנוראים בעיר ללא הפסקה, אומץ לחרדים עושה גרפיטי לנשמה

קול דודי דופק

בין אהבה לבושה, שיר תשובה מאת אביגיל היילברון

קומזיץ משוררים

ביער ירושלים באחד מהלילות החמים של השנה התכנסו 30 צעירים חרדים נבחרים

עִם הַזְּמַן

כִּי עִם הַזְּמַן – הַיָּדַיִים נִשְׁבָּרוֹת, וְהַזְּכוּכִית
הַדַּקָּה הַסְּדוּקָה – נִשְׁאֶרֶת שְׁלֵמָה.

הכל יחסים

כי הכל יחסים ובלי זה כלום לא קיים

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו