"לאן נעלמה בר רפאלי?": יום הדין של ההנהגה החילונית

דנה בצלאל רואה את ההסתה נגד החילונים בימי הקורונה ונחרדת • בטור נוקב היא מסבירה על מאפייני הקהילתיות התל אביבית, על בעיית חוסר התיווך של ההוראות כתוצאה מעודף מסכים, ומכריזה: הציבור החילוני לא צריך לסבול בשל התרשלות עסקניו • נשמע לכם מוכר?

"אין כניסה לחילונים המזלזלים"

שלט ברוח זו שנתלה אמש בירושלים זעזע אותי. מעבר לעובדה שהוא שקרי ומרושע, הוא פשוט פוגע באוכלוסייה שלמה שגם ככה מושמצת בוקר וערב.

התמונות המגיעות מתל אביב קשות לעיכול. צפיפות איומה ברחובות, חוסר שימוש במסכות ומספר החולים הולך ומזנק. הנתונים זורמים: 66 חולים ב-3 ימים.

אני אמנם לא מאמינה באתאיזם אבל אני חושבת שאסור לשפוט את מי שכן. צריך להבין שהחילונים פועלים אחרת בחברה שלהם. אין להם "גדול-דור" אחד שאומר משו וכולם עושים. מבנה הקהילה הוא שונה, האינדיבידואל הוא המרכז ויש לו צרכים שונים.

לא דומה צעיר בודד בתל אביב לנער שיש לו 18 אחים בבני ברק ויכול להישאר בכיף בבית. הם רגילים לזה, לבתי הקפה, לצפיפות בחוף הים, זה חלק מהשגרה בתל אביב, הלב הפועם של החילוניות.

תל אביב היא לא כמו ערים אחרות. היא מדינה בפני עצמה, עם כללים משלה וחוקים משלה, הם רואים פקח ישר הם מושיטים יד לכיס לחפש את המפתחות של האוטו. ואז הם נזכרים שהם מכרו אותו כי אין חנייה. עד כדי כך הפחד מהמשטרה הוא גדול.

חשוב לזכור, החילונים מחוברים נון סטופ למבזקי חדשות, הנפש מתקהה מהחשיפה הזאת ואח"כ קשה להם לעקוב אחרי ההנחיות. הם לא מבינים את גודל האירוע, צריך לתווך להם את זה בשפה שלהם, שיח של שנאה והטחת האשמות לא יעזרו.


ואיפה המנהיגים שלהם? איפה בר רפאלי שידעה להיות על כל המודעות באיילון? איפה דפני ליף נעלמה? סתיו שפיר? מישהו שמע לאחרונה את איציק שמולי?

דווקא בשעה קשה זו כשמגפה פושטת על המדינה ומשרד הבריאות מנחית הוראות שפוגעות בכל היקר והקדוש לציבור החילוני הנציגים שלהם בחרו בדממה. ולא רק הם. גם מיכל הקטנה ודורה דוברת האנגלית שיכלה לתרום בסרטוני הסברה יעילים.

אבל עדיין, החברה החילונית לא צריכה לשלם את המחיר של מנהיגיה הכושלים. דווקא בתקופה כזאת, צריך לצופף שורות ולתמוך בתל אביבים. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת ולקרוא לאחיי ואחיותיי החרדים – אמרו די להסתה.

מגפת הקורונה היא יום הדין של ההנהגה החילונית, כשכל זה יגמר בעזרת השם, מנהיגי הציבור החילוני ועסקניו יידרשו לחשבון נפש נוקב.

3 מחשבות על “"לאן נעלמה בר רפאלי?": יום הדין של ההנהגה החילונית”

  1. שטויות!
    אין מה לגונן על החילונים ובטח לא על אנשי תל אביב שלא רק שהביאו מסין את הנגיף אלא גם מפיצים אותו תוך כדי זלזול בוטה בהוראות החוק.

    הגב

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

מצבי רוח

בום! • מסתבכות הרגליים בעצמן והלבה, היכן את לבה

אבידות בת הרב

הֵיכָן עֲקִיבָא שֶׁלִּי? שָׁאֲלָה רַחֵלֵי לַשָּׁמַיִים • הוקרא באירוע קומזיץ משוררים

סיפורו של חיים

בין בר מצווה, יום כיפור וקניית ד' מינים לסוכות, סיפורו של חיים מהדהד

יש פרידה ויש שכול

ורעו משמיים הביט אליו תוכחות, לרגע אוחדו נשמות פרודות. 'אני פה' לחש הוא זעקות, נשמתי חיה אצל יוצר עולמות

בַּת קוֹל וְכָל בַּת

קצר פה כל כך, כל תן וכל קח. וכל אהבה וכל אמונה, כל יום, כל חודש וכל שנה • שלמה שפרלינג

סימה בליליוס

סימה בליליוס – האשה שהדיחה ראשון לציון

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו