זהירות: תוקפי הרב פייבלזון יגיעו גם אלינו

זה התחיל ממסע הוקעה בביטאונים והידרדר לתקיפה אלימה של רב דגול רק בגלל השקפותיו. ולא, זה שהוא תלמיד חכם עצום, ירא שמים ובעל חסד - לא עזר לו • אם לא נתייצב כולנו מאחוריו – אנחנו הבאים בתור

לפנות בוקר של יום שני, קיבל הרב אליהו מאיר פייבלזון הי"ו איום מסוכן על חייו. זה קרה בגלל השקפות שהוא מביע בשיעורי תורה. הוא לא רק הותקף לבד, גם אשתו הרבנית פנינה הותקפה.

שני פורעים ארבו להם באישון ליל שישובו לביתם מחתונת ראש ישיבת מהרי"ל הרב יוסף שרייבער, וכשהם שבו, החלו לאיים עליו עם סכין מסוכנת.

אחד מן התוקפים תפס ברב ושלף סכין חדה והצמידה לחזה של הרב (נס שהם שומרים נגיעה) והכריז כי אם ימשיך בהעברת שיעורים יבוא המשך חמור יותר.

התקרית החמורה מגיעה בהמשך למערכה הארסית נגדו במספר ביטאונים מפלגתיים, שחשו צורך לרמוס אותו, לגמור אותו מבחינה ציבורית, במקום לנהל דיון הלכתי השקפתי מכובד כנהוג בעם ישראל.

אני לא חסיד של הרב פייבלזון ואני חלוק עליו בהרבה נושאים. אולם האיש בעל חסד, ובעל השקפה והוא קרבן ציבור וסובל בגללנו, בגלל קיומנו כיהודים חושבים ולא בגלל שהוא איש אחד.

העניין מזכיר לי שפעם עניתי על סקר, ככל הזכור לי זה היה ממשלתי, בנוגע לביטחון האישי שלי. לפי התשובות שנתתי לגבי חוויית מסוכנות שחוויתי, היה נשמע שאני אדם מוגן מאוד. אחרי זה אמרתי לה להוסיף בהערות למי שינתח את הסקר, שכל זה נכון, אבל אני יודע שאם אגיד דעות מסוימות בישיבה או בבית כנסת יתנו לי מכות ואולי גם יהרגו אותי במקומות מסוימים.

אין פה באמת ביטחון, אני פשוט כבר נזהר מראש ויודע לא לנסות להשפיע על המרחב שלי ולהיזהר בדיבור וכך להגן על ביטחוני האישי.

אנו החרדים החושבים, נמצאים באותה סירה עם הרב פייבלזון. הסיבה שהוא הותקף זה כי הוא הצליח, לא כי הוא בהכרח חושב הרבה יותר מאיתנו. כולנו יכולים להיות הרב פייבלזון להסתכן במוות.

ולכן שומה עלינו להראות שאנו לא נכנעים ולחזק את החשיבה החופשית במגזר. כך אנו שולחים מסר שיראה לאותם פורעים שאנו לא נבהלים ונעמוד על שלנו ולכן שיניחו לנו.

אנו צריכים להתאחד וליצור מפגן של אחדות בתת-מגזר שלנו; מפגן של אחדות שיוקיע את המעשה הנפשע; מפגן של אחדות לתועלת עם ישראל שיקדם עבודת ה' אמיתית ולא עבודה זרה של פחד; מפגן של אחדות שיעזור להפיץ עוד אור בעולמו של הקב"ה ויאפשר מקום מכובד לחרדים חושבים באשר הם.

הגיע הזמן להכריז באופן ציבורי ולא להתבייש ולא לפחד: לעולם לא עוד!


ומה התשובה שלנו? בואו להדליק שלהבת אור יקרה באמצעות הוצאה לאור של ספרי הגאון הרב אליהו מאיר פייבלזון. כי אומרים לא לאלימות בתוך המגזר החרדי! כנסו:

https://www.charidy.com/dchl/drilman

5 מחשבות על “זהירות: תוקפי הרב פייבלזון יגיעו גם אלינו”

  1. למה רק:
    כי אומרים לא לאלימות בתוך המגזר החרדי! כנסו:….

    תהיה גבר ותהיה נגד אלימות בכלל!
    לא בציבור החרדי.
    לא בציבור הדתי יהודי.
    לא בציבור היהודי בכלל, כולל החילוניים.
    ולא במדינת ישראל נגד הערבים…..
    ולא בשטחים שבשליטתנו נגד הפלסטינאים…

    ועד כאן דיינו.

    הגב

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

אברהם

אני מודה לך אבא אהוב, על כל כוכב שלי שנשמתו מסלקת את החושך

כן לא שחור לבן – פרק 10

יש אנשים שחיים למען המזל, בשביל התהילה, בשביל הכוח. בשביל המשחק. ויש שחושבים שהדברים הפיזיים מגדירים את מה שבתוכם • פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

בערל נרדם

ששששש בערל תישן, אני שומרת עליך

מי הזיז את הרחוב שלי

מה המשותף להרצל, יצחק נחום לוי, יצחק עבוד הלוי (הקבלן) ושכונת הר נוף

קומענדי

כשקומענדו קורונה קומיקס וקריקטורה נפגשים בתערוכה אחת.

כן לא שחור לבן – פרק 8

התחתית זה איפה שאתה מפסיק לחפור • פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

כי בשדה עץ אדם

ובאמצע החורף עת סגרירי
ט"ו בשבט שם בשבילי
זהו יום בו האדם נולד מחדש

הנסיך הקטן

כשהקריירה מאיימת להטביע אותנו, מלכיה פ. ה. פ. לא מוותר על הנסיך הקטן שבתוכו • ציור מנפש הומיה

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו