כדאי ללמוד מ. היידגר ומ. בובר לפני שכותבים טקסט כזה…
רק אצטט את המשנה בסנהדרין; "לפיכך נברא אדם יחידי" כקונטרה לאמירה הכוללנית מדי לטעמי: "הכל יחסים" (?)
מכיוון שהאדם הינו יצור חברתי "או חברותא או מיתותא", מובן שאכן הכל יחסים. בין אדם לחברו, בין איש לאשתו, בין אב לילדיו וכו'.
מה יתן לאדם אם יהיו לו מיליונים של כסף, מבלי שיהיו לו חברים?
בפסיכולוגיה המודרנית יש זרם חשוב הנקרא 'יחסי אובייקט' ( ויניקוט קוהוט ואחרים) הטוענים שהאדם מתפתח דוקא מכח מבטו החומל של האחר.
גם במסכת חגיגה יש את אותה כמיהה להראות עי ה.
היינו לקבל חיים דוקא מכח המפגש עם האחר האבסולוטי
8 מחשבות על “הכל יחסים”
צריך ללמוד בעיון את הטקסטים שלך.
מ דהים…
אמת ויציב…
כדאי ללמוד מ. היידגר ומ. בובר לפני שכותבים טקסט כזה…
רק אצטט את המשנה בסנהדרין; "לפיכך נברא אדם יחידי" כקונטרה לאמירה הכוללנית מדי לטעמי: "הכל יחסים" (?)
זה שיר, לא מאמר מנומק.. 🙂 אשמח לדעת למה אתה מתכוון בהיידגר ובבובר. לפיכך נברא אדם יחידי דווקא די מחזק את המשפט שבסוף, הכל יחסים עם האדם, למען האדם.
נפלא!
מכיוון שהאדם הינו יצור חברתי "או חברותא או מיתותא", מובן שאכן הכל יחסים. בין אדם לחברו, בין איש לאשתו, בין אב לילדיו וכו'.
מה יתן לאדם אם יהיו לו מיליונים של כסף, מבלי שיהיו לו חברים?
חוי, מקסים!!!
למה לא תוכל להעביר???
בפסיכולוגיה המודרנית יש זרם חשוב הנקרא 'יחסי אובייקט' ( ויניקוט קוהוט ואחרים) הטוענים שהאדם מתפתח דוקא מכח מבטו החומל של האחר.
גם במסכת חגיגה יש את אותה כמיהה להראות עי ה.
היינו לקבל חיים דוקא מכח המפגש עם האחר האבסולוטי