מהחלום של רבי אריה לוין ועד לשיר המרגש בביצוע רזאל

זה סיפור ירושלמי שנפרס על פני דורות: אשתו של רבי אריה לוין נגלית אליו בחלום ומבקשת שילך לנחם את משפחת רוזנבליט • רבי אריה מגיע, הנכדה כותבת שיר, ח"כית גאולה כהן מבצעת שינויים והסוף מגיע השבוע באולפן ההקלטות

כשאהרן רזאל נכנס בשבוע שעבר לאולפן, זו לא הייתה עוד הקלטה שגרתית. מאחורי השיר המרגש עומד סיפור מפעים על היכרות קרובה בין משפחות ירושלמיות, ושהולך שנים רבות אחורה, לניחום אבלים במשפחת רוזנבליט, שם הופיעה לפתע דמות מאירת פנים: רבי אריה לוין זצ"ל.

בבית קטן ברחוב מרדכי בן הלל – מעל קונדיטוריית נוימן המיתולוגית – ישבה משפחת רוזנבליט שבעה, על פטירת הגב' רחל ע"ה, אשת רבי משה ז"ל. במדרגות הרבות במעלה הקומה הרביעית, מטפס לו הגאון רבי אריה לוין זצ"ל, כשהוא בגיל 83, נכנס לדירה ומתיישב מול בני המשפחה.

"הלילה אשתי באה אליי בחלום, בפעם הראשונה מאז שנפטרה לפני עשור", סיפר רבי אריה. "'אשה גדולה נפטרה, יש סערה גדולה בשמים, בוא איתי לנחם את משפחתה', אמרה לי", תיאר והקהל השתתק מתדהמה.

לרבי אריה לוין הייתה היכרות טובה עם משפחת רוזנבליט, בעיקר עם הבן, ר' מיכל, מי שהיה אחראי על הקדש בתי ראנד שבבעלות משפחת חותנו, לנדאו. בבוקר שלאחר החלום, גילה רבי אריה את מודעת האבל במקווה, ומיד הבין את פשר דבריה של אשתו המנוחה.

מי שנכחה בעת ביקור התנחומים של רבי אריה, הייתה נכדתה של רחל, הגב' שולה וויספר (חמותו של כותב השורות, שלמה רענן, ארגון 'איילת השחר – חברותא'). שולה, משוררת ואשת רוח, התיישבה לתאר את התרגשותה במילים ומאז ביקשה להפיק אותם בשיר שיבטא את המיית לבה.

המשוררת שולה וויספר מתארת את גלגולה של יצירה

גלגולים רבים עברו על היצירה אך דעתה של שולה לא נחה. בין היתר, קיבלה לידיה את השיר חברת הכנסת לשעבר גאולה כהן, שהלכה השבוע לעולמה. "סיפרתי לה שיש לי שיר על רבי אריה, היא קפצה משמחה". גאולה רצתה להפיק ולפרסם את השיר אך בעקשנותה הנודעת, דרשה להכניס בו כמה שינויים. שולה לא הסכימה.

לבסוף, מי שלקח את המילים והפך אותן למנגינה הוא שכנה של שולה, המלחין הגוראי ר' מנחם אירנשטיין. את השירה והביצוע מעניק אהרן רזאל. "כשאני כתבתי שירים, זה תמיד עלה לי במאמץ, כתבתי, מחקתי, אבל השיר הזה כתבתי אולי בעשר דקות, בפעם אחת, השיר כמו נכתב מעצמו, אולי רבי אריה כתב אותו…", אומרת שולה.

מילים: שולה וויספר, מלחין: מנחם אירנשטיין, שר: אהרן רזאל

מחשבה 1 על “מהחלום של רבי אריה לוין ועד לשיר המרגש בביצוע רזאל”

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

חלום של שנ"צ

מנדנד עגלות של ילדי אחרים, מנקה שמשות של רכבים חונים. מחייך לעיוורים, רגע, זה נהיה מוזר • צביקה בוטרמן

אירועי שבוע ירושלים

לכבוד יום ירושלים ה-55 גלריית המקלט בשיתוף קו 400, יוצאים בי-ם של אירועים חינמיים לקהל הרחב

כן לא שחור לבן – פרק 2

ידעתי שלא עשיתי את מה שהואשמתי בו • ידעתי שזה לא אשמתי • ידעתי שיתכן ולעולם לא אחזור • פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

אַתְּ אִשָּׁה

לרגל יום האשה, אפרת ורניק מנתחת ומסכמת

חנוך

"אַבָּא חוֹנֵךְ יֶלֶד חוֹנֵךְ אַבָּא חוֹנֵךְ יֶלֶד" – שיר מאת יעקב מתן

הרב שבחר באמנות לא שגרתית – אותיות • ראיון

הרב דוד ברוך וולק הוא אמן מחונן, אבל גם הוא מודה: "רבים וטובים מתקשים עם האמנות שלי" • מדוע בחר באמנות האותיות הקדושות ואיך הן משפיעות על העולם? • וגם: ציור דיגיטלי לחנוכה

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו