מדוע בכה אבא של שמואל? כנסו לחידון טריוויה מהנה על מסכת ברכות

תהילה גאדו חשבה איך לדרבן את עצמה להתמיד בלימוד הדף היומי • התוצאה - חידון טריוויה מחכים ומעשיר על מסכת ברכות • בואו לבחון את עצמכם

בסייעתא דשמיא זכינו לסיים בשעה טובה את מסכת ברכות בסדר הלימוד של הדף היומי.

בתחילת המחזור הנוכחי של לימוד הדף היומי, חשבתי איך אוכל לדרבן את עצמי להתמיד בלימוד, איך אוכל ליצור לעצמי משהו שיעזור לי להתמיד בלימוד בעקביות, משהו שיחייב אותי? והנה עלה בדעתי רעיון: ליצור חידון על המסכת.

הרעיון מצא חן בעיני מאוד, בפרט כשחשבתי על התועלת הרבה שיכולה להיות ממנו עבור הכלל. לכשיסתיים לימוד המסכת, זו תהיה הפתעה משמחת: הזדמנות להשיב על חידון חוויתי ולהיפגש שוב עם התכנים שנלמדו במהלך המסכת.

באופן זה, כשלמדתי את המסכת, לימוד שלכשעצמו הוסיף לי נדבך גבוה יותר לחיי היומיום, חיבר אותי לאוצרות רוח, והיה מרתק ומעשיר עבורי, נוסף לי רובד נוסף, חוויתי משהו ואף מחייב. בכל יום, לאחר סיום הלימוד היומי פתחתי את קובץ השאלות והוספתי שאלה או שתיים נוספות לחידון.

וכך במהלך החודשיים וקצת האחרונים, הלך הקובץ וגדל, עם ההתקדמות בדפי המסכת. כעת החידון מונה כמה עשרות שאלות, על פי הסדר הכרונולוגי של המסכת.

אז הנה הוא מוגש כאן, חידון קליל וחוויתי, שמתמקד ברובו בפשט הגמרא וברש"י בסיסי. מטרתו של החידון היא לתת סקירה מהירה על הנושאים המרכזיים עליהם עברנו במסכת, להוות חזרה קצרה ומבט-על מרענן. מקווה שאפשר יהיה להפיק ממנו את המירב, ומתוך הנאה.

ואסיים באיזכור מתוך המסכת שלנו. בדף האחרון של מסכת ברכות (סד.) הוזכרו רבה ורב יוסף כמייצגים שתי דרכים בלימוד: סיני ועוקר הרים. רש"י: סיני: היו קורין לרב יוסף שהיה בקי בברייתות הרבה. עוקר הרים: לרבה בר נחמני שהיה מחודד יותר בפלפול. שתי שיטות אלה הובאו כבר כמחלוקת תנאים (הוריות יד ע"א): "אמר רבי יוחנן פליגו בה רבן שמעון בן גמליאל ורבנן חד אמר סיני עדיף וחד אמר עוקר הרים עדיף רב יוסף סיני, רבה עוקר הרים".

אם כן, "סיני" ו"עוקר הרים" מסמלים שתי שיטות לימוד: שיטת העיון ושיטת הבקיאות, כל אחת עם מעלותיה שלה. בעוד הלימוד הישיבתי, העיוני, יכול להוות מעין "עוקר הרים", אזי, בלימוד הדף היומי יש מן ה"סיני".

לימוד דף היומי יש בו מן הרוחב, רוחב שהוא אמנם על חשבון העומק, היכרות שטחית ולא מעמיקה עם המסכת, אך זו היכרות בסיסית ומקיפה ברוחבה.

בהערכה רבה לכל מי שהייתה לו התמדה מידי יום ביומו בלימוד.

בפניכם עומדים שני מסלולים, חידון ארוך וחידון קצר, ומי יתן ותרבה החכמה בישראל

החידון הארוך:

https://create.kahoot.it/share/4db014ce-fb8e-4cb7-80e2-7a0ac49301b3

החידון הקצר:

https://create.kahoot.it/share/04d03367-84a6-4d7a-8848-89d6fab70412

כתיבת תגובה

אולי יעניין אותך גם

"נָשָׂאֵי הַסְּפָּאם הִבְרִיאוּ וְשָׁבוּ למְחִילָה, אוֹמְרִים זֶה בְּגִימַטְרִיָּה זְמַן הַגְּאֻלָּה"

עוֹד יֵשְׁבוּ זְקֵנִים וּזְקֵנוֹת בִּרְחֹבוֹת יְרוּשָׁלִָם, בְּלִי מַסֵּכוֹת בְּלִי כְּפָפוֹת עַל הַיָּדַיִם. אַף אֶחָד לֹא יְבַצַּע לָהֶם אִכּוּן, לַמְרוֹת שֶׁדֶּפֶנְטְלִי הֵם בִּקְבוּצַת סִכּוּן • נחמו נחמו עמי – אסתי שושן

אף פעם

הקונטרסט בין פער הידיעה לאמונה המעולה – שיר מאת אפרת פינקל

סימה בליליוס

סימה בליליוס – האשה שהדיחה ראשון לציון

אַל תִּתְפַּלְּאוּ

אַל תִּתְפַּלְּאוּ אִם יוֹם אֶחָד הִיא תִּקַּח אֶת כָּל הַפְּחָדִים כֻּלָּם וְתַשְׁלִיךְ אוֹתָם בְּפַרְצוּפְכֶם הַנִּדְהָמִים • הוקרא באירוע קומזיץ משוררים

מהחלום של רבי אריה לוין ועד לשיר המרגש בביצוע רזאל

זה סיפור ירושלמי שנפרס על פני דורות: אשתו של רבי אריה לוין נגלית אליו בחלום ומבקשת שילך לנחם את משפחת רוזנבליט • רבי אריה מגיע, הנכדה כותבת שיר, ח"כית גאולה כהן מבצעת שינויים והסוף מגיע השבוע באולפן ההקלטות

כן לא שחור לבן – פרק 3

קקות. העולם קקות. למה אף אחד לא נותן לי ספר הדרכה לחיים * פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

מים קדושים ביהדות

על מים קדושים ביהדות, והסגולה המפתיעה להיפוך עוברים

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו