תְּפִלַּת הַסִּדּוּר מוּל תְּפִלַּת הַלֵּב

עִם הַתּוֹבָנָה, נִפְתַּח סִדּוּר בְּדוּמִיָּה. וַעֲדַיִן נֶאֱמַר תְּפִלָּה שֶׁקֹּדֶם הַתְּפִלָּה.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב print

תְּפִלָּה מַהִי? צְעָקָה? אוּלַי תְּהִלָּה? אוּלַי תּוֹדָה?

כִּי רוֹאֶה – שׁוֹמֵעַ אַתָּה.
כִּסּוּפִין וְעֶרְגָּה.
כְּמִיהוֹת וּרְצוֹנוֹת
גַּם שֶׁהֵם עֲדַיִן רַק מַחְשָׁבוֹת.
הַמְּכַוְּנוֹת בִּינוֹת קִפְלֵי מוֹחֵנוּ.
הַמְּקַנְּנוֹת בְּחַדְרֵי לִבֵּנוּ.

שִׁבְרֵי רְצוֹנוֹת-תַּאֲווֹת
לֹא מְגֻבָּשׁוֹת.
תַּאֲוַת שֶׁל גּוּף וּנְשָׁמָה
קְשׁוּרוֹת אֲחֻזּוֹת אַחַת בַּשְּׁנִיָּה.
מְנַסּוֹת לִפְרֹץ-לָצֵאת הַחוּצָה.
אַךְ אֵין מוֹצָא.

אֵין מִלִּים לָרְגָשׁוֹת
וְאֵין כֵּלִים לְעוֹצְמוֹת
עָצְמוֹת שֶׁל כְּאֵב שֶׁל פֶּחָד
שֶׁל שִׂמְחָה וְשֶׁל נַחַת.

וְהִנֵּה בָּאוּ אֲבוֹתֵינוּ
וּפָתְחוּ מְסִלּוֹת לְרִגְשׁוֹת לִבֵּנוּ
דְּרָכִים לְמַחְשָׁבוֹת בְּמוֹחֵנוּ.

בַּעֲטִיפַת מִלִּים שֶׁל תְּחִנָּה
שֶׁל תּוֹדָה שֶׁל הַעֲרָצָה.
מִלִּים שֶׁל שִׂמְחָה.

כִּי רַק עָצְמָה שֶׁל נְבוּאָה נָעֲלָה.
נוֹתֶנֶת יְכֹלֶת – לְקַשֵּׁר לְשַׁבֵּץ
רְסִיסֵי מַחְשָׁבוֹת
לְסַפֵּר תְּפִלּוֹת.

עִם הַתּוֹבָנָה
נִפְתַּח סִדּוּר בְּדוּמִיָּה.
וַעֲדַיִן נֶאֱמַר תְּפִלָּה שֶׁקֹּדֶם הַתְּפִלָּה.
ה' שְׂפָתַי תִּפְתָּח וּפִי יַגִּיד תְּהִלָּתֶךָ

קישור מקוצר:
Image by hurk from Pixabay

כתוב/כתבי תגובה

אולי יעניין אותך גם

כן לא שחור לבן – פרק 4

בגבו אלי, עמד לו בחור חרדי • הוא צייר אדם הולך על חוטים • הוא צייר אותי • פרק נוסף בסיפורו של אומץ לחרדים

קול קרקורי המטיפעונים

התנצחותם של גדולים בעיטור הבכורות בפדיון הבן, מזכה אותנו לפירוש יקר ומיוחד בקינת אני הגבר ומנהג הכפרות

שבתאות בארץ הקודש

סיפורם המרתק של הקהילה השבתאית בירושלים, הקמתו ונפילתו של בית הכנסת החורבה תוך מחלוקת איומה שקרעה את ליבות גדולי העולם היהודי.

No data was found

אולי יעניין אותך גם

רוצים להיות מעודכנים?
הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן