וכשֵאֵצֵא וְנַפְשִי הַפְּעוּרָה בְּיָדִי
אֲרַפֵּא לָהּ בִּצְרוֹר פִּרְחֵי-שַלֶּכֶת צְהֻבִּים
אֵיך הֵם צוֹהֲלִים כָּכָה בְּצָהוֹב זוֹהֵר
וְהֵם כְּבָר מֵתִים
אֵיךְ אֲרַפֵּא לְנַפְשִי בְּפִרְחֵי שַלֶּכֶת מֵתִים
וְהִיא רוֹצָה (אֲבָל בְּסוֹד)
שֶלֹא
וכשֵאֵצֵא וְנַפְשִי הַפְּעוּרָה בְּיָדִי
אֲרַפֵּא לָהּ בִּצְרוֹר פִּרְחֵי-שַלֶּכֶת צְהֻבִּים
אֵיך הֵם צוֹהֲלִים כָּכָה בְּצָהוֹב זוֹהֵר
וְהֵם כְּבָר מֵתִים
אֵיךְ אֲרַפֵּא לְנַפְשִי בְּפִרְחֵי שַלֶּכֶת מֵתִים
וְהִיא רוֹצָה (אֲבָל בְּסוֹד)
שֶלֹא
בצלאל כהן חוקר את מקורות הישיבישקיט, ויש גם תשובה מפתיעה
הוא התפלל ערבית בדמעות שליש, אך הדלת שוב נותרה טרוקה. "אשה", כך הסביר המדריך, "היא יצור אחר"
היא הייתה בחורה מושלמת. יפה, מוכשרת, היה גם סידור מלא. אבל היא לומדת הדף היומי. עליתי לשאול את הראש ישיבה
כָּל אִישׁ שׁוֹמֵעַ אֵיזֶה לֵךְ לְךָ קוֹרֵא,
בְּלִי שֶׁאֵי מִי יִשְׁאַל 'מָה שְׁלוֹמְךָ?'
איך הקורונה הפכה למלחמת דת • להיכן נעלמה מצוות "ונשמרתם" • אתי קצבורג בקריאה לאחריות מגזרית
שׁוּב הִיא כָּאן מְעוֹרֶרֶת מִתָּמִיד
לְלִיבי הֲיַשֵּׁן חוֹדֶרֶת, אֲצִילִית
אֶת נִשְׁמָתִי הַכְּמֵהָה חוֹבֶקֶת,
יְדִידוּתִית
תהילה גאדו חשבה איך לדרבן את עצמה להתמיד בלימוד הדף היומי • התוצאה – חידון טריוויה מחכים ומעשיר על מסכת ברכות • בואו לבחון את עצמכם
מחשבה 1 על “פִּרְחֵי שַלֶּכֶת צְהֻבִּים”
מקסים